Deze opleiding richt zich tot iedereen die met het beheer van klanten en klantenrelaties te maken heeft.
Dat zijn in eerste instantie wellicht de medewerkers uit de kredietmanagementafdeling, vaak dus in de financiële afdeling. Maar evenzeer alle medewerkers uit de verkoop.
In feite geldt voor alle functies die met klanten en klantenrelaties te maken hebben dat het echt wel belangrijk is zicht te hebben op alle aspecten van de klantenrelatie.
We vinden dus :
- financiële verantwoordelijken van ondernemingen die hun kredietmanagement willen professionaliseren
- kredietmanagers die hun kennis van het vakgebied willen actualiseren
- medewerkers van de financiële afdeling die kredietmanagement als één van hun verantwoordelijkheidsdomeinen hebben
- verkopers die hun relatie met de klanten willen optimaliseren
- bedrijfsjuristen
- advocaten die hun klanten optimaal willen bijstaan bij het formaliseren van de klantenrelatie en in het incassotraject
- alle aanbieders van diensten aan ondernemingen: accountants, consultants, incassobedrijven, gerechtsdeurwaarders, ….
VEREISTE VOORKENNIS
Er wordt van de deelnemers een zeker vertrouwdheid met financiële informatie verwacht.
Voor wie die voorkennis niet heeft wordt een voorafgaande extra sessie van een halve dag aangeboden, waarin de basisprincipes van de financiële verslaggeving worden uiteengezet.